Liliana Cavani Hayatı

Liliana Cavani Kimdir,Liliana Cavani Hayatı ve Biyografi

İtalyan sinema yönetmeni. Yeni Avrupa sinemasında insan ilişkilerini ilginç yaklaşımlarla inceleyen sanatçılardandır.

12 Ocak 1936’da, Capri Adasında doğdu. Bologna Üniversitesinde yüksek öğrenim gördükten sonra Roma’daki Centro Sperimentale film okuluna girdi. Sinema filmleri çekmeye başlamadan önce İtalyan Televizyonu için belgeseller ve konulu filmler hazırladı. 1960’ların sonuna rastlayan bu yapımlar Aziz Fransis’in yaşamını anlatan Francesco d’Assisi ve Galileo’dur. Sinema için 1969’da çektiği ilk film olan / Cannibali (“Yamyamlar”), Antigone tragedyasının çağdaş bir yorumudur. Filmde, çağdaş bir Antigone ve erkek kardeşi baskıcı krala karşı çıkarlar. 1971’deki L’Ospite (“Misafir”) kısıtlı gösterim olanağı buldu. 1974 tarihli II Portiere di Notte (Gece Bekçisi), Cavani’yi bir anda şöhrete ulaştırdı. Filmde, bir Nazi subayı ile onun görevli olduğu kampta tutuklu bulunan genç bir kadın yıllar sonra yeniden karşılaşırlar ve aralarındaki kurban-cellat ilişkisi ölümle son bulacak biçimde yenilenir. Gece Bekçisi sadomazo şist öğelere ağırlık verdiği ve faşizmi yücelttiği gerekçesiyle kimi eleştirmenler tarafından yerildiyse de büyük tartışmalara yol açan bir film oldu. Bu filmin ticari başarısı Cavani’ye, 1977’de Nietzsche ve çevresindekileri, özellikle de LouAndreas Salome’yi anla­tan Oltre II Bene e il Male (“İyinin ve Kötünün Ötesinde”) filmini çekme olanağını sağladı. Bu filmde de sado-mazoşist ilişkilerin doğasını araştırma kaygısı ağır basıyordu. 1979 tarihli LaPelle’ de (“Ten”) ise yönetmen, Curzio Malaparte’nin aynı adlı romanın­dan yola çıkarak II.Dünya Savaşın bittiği günlerde Amerikan işgaline uğrayan İtalyayı anlattı. Film, her düzeyde “ten” alışverişini (fahişelikten yamyamlığa kadar) yoğun bir şekilde anlatıyordu.

Önemli kadın yönetmenlerden olan Liliana Cavani, çağın belli başlı cinsel ve politik sorunlarını birbirine koşut gelişen iktidar sorunları olarak ele alır.

Eserleri (başlıca): Francesco d’Assisi, 1966; Galileo, 1966; I Cannibali, 1969, (“Yamyamlar”); L’Ospite, 1971, (“Misafir”); II Portiere di Notte, 1974, (Gece Bekçisi); Oltre il Bene e il Male, 1977, (“İyinin ve Kötünün Ötesinde”); La Pelle, 1979, (“Ten”).’

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>