Elmer Rice Hayatı

Elmer Rice Kimdir, Elmer Rice Hayatı Biyografi

ABD’li oyun yazarı. Toplumsal te­maları işleyen yapıtlarıyla tanın­mıştır.

28 Eylül 1892’de New York kentinde doğdu, 8 Mayıs 1967’de öldü. Asıl adı Elmer Leopold Reizenstein’dır. Hukuk öğrenimi gördüğü New York Üniversitesi’ni 1912’de üstün başarı derecesiyle bitirdi. Ancak yazarlık yapmayı yeğleyerek tiyatro oyunları yazmaya başladı. 1914’teki On 2raz/(“Duruşmada”)adlı ilk oyunuyla bü­yük başarı kazandı. Bu oyunda ilk kez, sinemaya özgü geriye dönüş (flashback) yöntemini kullandı.

1918-1920 arasında çeşitli film şirketlerinde senaryo ya­zarı olarak çalıştı. 1920’de New York’ta, Momingside Pla- yers adlı tiyatro topluluğunun kurucuları arasında yer al­dı. 1923’de, hızla makineleşen toplumun sorunlarını yan­sıtan oyunu The Adding Machine (Hesap Makinesi), ikin­ci büyük başarısı oldu. Büyük kentin yoksul kesimleri­nin yaşamını gerçekçi bir yaklaşımla ele aldığı The Stre­et Scene (Sokakta) 1929 Pulitzer Ödülü’nü kazandı. We, the People (“Biz ki Halkız”) adlı oyununda dünya ikti­sadi bunalımının etkilerini işledi. Judgment Day’de (‘ ‘Hüküm Günü”) Reichstag yangını ve Dimitrov’un yar­gılanması olayı çevresinde Nazizm’i eleştirdi. 1938’de Maxwell Anderson, S.N.Behrman gibi yazarlarla birlik­te, kendi oyunlarının yapımını üstlenmek üzere Playw- rights Company adlı bir şirket kurdu. Daha sonra Michigan ve New York üniversitelerinde İngiliz dili ve edebi­yatı dersleri verdi. 1961’de Michigan Üniversitesi’nce ken­disine onursal doktorluk unvanı verildi.

Eserleri (başlıca): Oyun: On Trial, 1914, (“Duruşmada”); The Adding Machine,1923, (Hesap Makinesi); The Street Sce- ne, 1929, (Sokakta); We, the People, 1933, (“Biz ki Halkız”); Judgment Day, 1934, (“Hüküm Günü”); A NeuıLife, 1943, (“Yeni Bir Yaşam “)\Love among theRuins, 1963, (“Yıkın­tılar Arasında Aşk”). Senaryo: RentFree(l.Forrester ve M.Page ile), 1922, (“Bedavaya KmW’)\The Street Scene, 1931, (“So­kakta”). Roman: A Voyage to Purilia, 1930, (“Purilia’ya Bir Yolculuk”); The Show Must Go On, 1949, (“Gösteri De­vam Etmeli”). Çeşitli: The Living Theater, deneme, 1959, (“Yaşayan Tiyatro”); Minority Report, otobiyografi, 1963.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>